Invigning av Klubb China 080328

Så var det då äntligen dags för invigningen av Klubb China. Klubben ligger i SF:s gamla lokaler i Jönköping mitt inne i sta'n. Vid 18.30 är jag nere vid ingången, då jag ska intervjua Lacrosse direkt efter deras soundcheck. Men när jag kommer dit, är det låst och det syns inte till en själ innanför glasdörrarna. När jag står där och funderar på hur jag ska lösa detta, kommer ingen annan än Oskar Humlebo aka Moto Boy. I famnen har han bl a en laptop, och på huvudet har han sin fina pälsmössa och till den en pälsjacka. Najs! När han ser mig, vänder han sig mot mig.
"Hej!" säger han och tittar på mig.
"Hej!" svarar jag och ler.
"Ska du också in här?"
"Ja, men det är låst", svarar jag.
"Men då.... Jag sa ju att jag skulle komma tillbaka strax", beklagar han sig lite och bankar lagom hårt på ena glasdörren. "Jag gick bara för att hämta detta. Jag tänkte nämligen passa på att jobba lite i logen."
Sen sträcker han fram handen.
"Oskar!"
"Susanne", svarar jag lydigt och skakar hand med honom, som den väluppfostrade tjej jag är. "Vi har träffats förr."
"Har vi?" Oskar ser lite fundersam ut, men sen verkar det glimta till ett litet igenkännande i ögonen på honom.
"Ja, på din relasefest", fortsätter jag.
"Ja, det gjorde vi." Nu tror jag bestämt att han mindes mig och min kamera, trots att jag hade längre hår då. Sen börjar han leta i innerfickan efter först en lapp, som det står diverse telefonnummer på, och sen sin mobil. Det ser lite bökigt och krångligt ut med tanke på laptopen och de andra han har i famnen, men han avböjer leende min förfrågan om han vill att jag ska hålla i något åt honom, då det nästan ser ut som om han ska tappa något i backen. Oskar går bet och får inget svar på det nummer han ringde, men då dyker killarna i Bianca upp och till slut får en av killarna i bandet tag på Tina, och vi blir alla insläppta i värmen.

Efter intervjun med Nina Wähä och Kristian Dahl i Lacrosse, går jag ner till entrehallen igen för att skriva ner lite direkta intryck. Där springer jag på Olof, en av arrangörerna och arbetarna på Klubb China. Han berättar att de är glada att de hann klart i tid.
"Jasså?" frågar jag.
"Ja, vi drog klart elen idag." Han ler och jag småskrattar.
"Det hade sett ut om det inte varit klart", säger jag och flinar.
"Ja, det hade det."
Sen pratar vi vidare om att det är jätteskoj att det äntligen har gjorts en satsning i sta'n på en riktig rockklubb. Att det har behövts mer än länge. Han berättar att de letar efter mera permanenta lokaler, då huset de befinner sig i just nu, ska rivas så fort fastighetsägaren fått rivningskontraktet. Vidare berättar han lite framtidsplaner, att de skulle vilja ha en bar i rummet bredvid spelningslokalen, och sen köra med att man måste visa legetimation i baren. De skulle vilja slippa det där med att ha åldersgräns på spelningarna nämligen, eftersom folk i alla åldrar gillar all sorts musik. Det tycker jag låter som en kanonbra idé och jag hoppas att de kommer att hitta nya lokaler som passar deras behov.

Recensioner på de tre spleningarna ligger i denna ordning:
Bianca - recension av spelningen samt några bilder
Lacrosse - intervjun med Nina Wähä och Kristian Dahl, recension av spelningen, ett videoklipp samt foton
Moto Boy - recension av spelningen, ett videoklipp samt foton

// Susanne A

Kommentarer
Postat av: Viktoria

ohh trevligt att träffa oskar :D

2008-04-01 @ 16:28:53
URL: http://viktoria-a.blogspot.com
Postat av: Ally

Vad roligt att läsa! Du är så duktig att skriva att det känns som man är med på plats. Mer, mer, mer!

2008-04-01 @ 18:03:58
Postat av: Amanda

Åh det låter ju så otroligt mysigt. Verkade som om du hade en fantastisk dag och klubben verkade ju vara hur bra som helst :D
Kan riktigt se Oskar framför mig som du beskriver honom xD Vad kul att du träffade honom innan :D
Kram

2008-04-02 @ 10:58:03
URL: http://stayreal.blogg.se
Postat av: MaygirlS

Viktoria: Ja, det var skoj att bara springa på honom så där.

Ally: Tackar så mycket! Jätteskoj att höra!

Amanda: Tackar så mycket! Kul att du ser det framför dig. Kvällen var helt suverän!

2008-04-02 @ 23:00:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14256

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0